Köp- och leveransvillkor

Vid orderläggning får du ett mail där vi bekräftar ordern till dig, får du ingen bekräftelse har inte ordern gått igenom utan måste göras om var noga med att ange rätt mailadres ibland händer det att vår bekräftelse hamnar i skräpkorgen så kolla där,

sedan får du ytterligare ett mail när vi har skickat din order.

Har du valt att hämta på vårt utlämningsställe får du ett mail att ordern är packad och klar för avhämtning

med angivelse av vilken adress vi har för utlämning av beställt gods.

Våra utlämningstider är Vardagar mellan kl 15:00 - 17:00  Obs du kan inte hämta varor innan du fått en bekräftelse från oss.

 

Observera om du betalar med kort vid avhämtning så ligger din order kvar

högst till och med dagen efter, därefter makuleras ordern.

Du kan inte betala med kontanter vid avhämtning utan endast med kort, vi har ingen kontanthantering.

Alla våra transporter sker med dhl.se och ditt gods hämtas på Dhl Servicepoint/Utlämningsställe över hela landet.

Minimiorder
Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ


 

-PayPal 

Du kan betala via PayPal och använda Visa, Mastercard, Eurocard, American Express, och de flesta andra Betalkort, även om du inte har PayPal konto  väljes i kassan.

- Postförskott

Tyvärr har vi tagit bort möjligheten till Postförskott, enär många kunder missbrukat tjänsten och inte hämtar ut beställda varor med höga kostnader för oss som följd, och för att inte

behöva belasta övriga kunder med kostnader som andra orsakat, så har vi nödgats ta bort denna betalform, så nu gäller de övriga betalsätten eller förskottsbetalning, vi beklagar detta givetvis.

- Förskottsbetalning sker till vårt Bankgiro 679-7187 eller  det går även att betala till Bankkonto SHB clearingnr 6198 kontonr 460 125 818 Nu kan du även

Förskottsbetala via vårt företags Swish konto 123 570 2931 det absolut snabbaste sättet, Tänk på att vid annan  inbetalning tar det ca 2-4 dgr innan vi ser transaktionen, märk betalningen med order nr och kundnr.så att vi hittar och kan identifiera varifrån den kommer. Därefter sker Leverans av inneliggande order.

Hämtning av varor vid vårt utlämningställe, nu har vi ordnat så att det finns möjlighet att hämta dina beställda varor direkt hos oss då slipper du frakten  beställning görs i web butiken när du hämtar

varan/produkten kan du betala med kort Alla kort funkar, American Express, Diners,  Etc utöver Visa och Mastercard vi har ingen kontant hantering och kan därför heller inte mottaga kontanter

utan Kort gäller,  vid alternativet hämta får du ett meddelande att varan finns för hämtning vid viss tidpunkt och dag .

-SveaWebPay Faktura:
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av BUTIKSNAMN överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso


-SveaWebPay Delbetala:
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

 

Leveranstid
Varor som finns i lager skickas normalt inom 2-4 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av DHL.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Ersättningsvara
Skulle någon artikel du beställt vara slut i lager händer det att vi skickar en likvärdig ersättningsvara. du har full returätt och får
pengarna tillbaka för vara och frakt om du inte är nöjd. vid retur maila oss på info@internetshopping.se för returnr.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter. Det gäller även E-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt så som förskott, faktura, delbetalning, PayPal och godkända kortbetalningssystem.

Reservation
Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan.

Nordiska Kunder
Vi levererar till kunder i hela Norden. Det är dock speciella regler som gäller vid leveranser till andra länder än Sverige. Kontakta oss vid beställning från annat land än Sverige. I Norden gäller betalning med kort och eller förskottsbetalning frakten är också lite dyrare, maila oss om tveksamheter, vi brukar lösa det mesta.

Vid export till Norge och Åland så dras den svenska momsen bort från våra priser. Priserna du ser på vår webshop inkluderar den svenska momsen och dras bort vid kassan när du beställer. Den svenska momsen dras av med 20%. När du gör ditt köp reserveras hela beloppet. Detta sker alltid automatiskt när paketet skickas till Norge och Åland. Moms och eventuell tull debiteras normalt vid införtullning i Norge respektive Åland. Fraktkostnaden till Norge Åland upp till 40 kg inkluderar export tulldeklarations handlings avgifter Vi levererar alla ordrar med tulldeklaration. P.g.a. att alla paket till Norge måste gå genom tullen så kan vi inte garantera den exakta leveranstiden till Norge. Normal leveranstid är 7-14 dagar, men ibland tar det några dagar till. Detta är tyvärr utom vår kontroll.

Leveranser till Åland tar normalt sett 2-4 arbetsdagar. Om du bor på Åland, uppge Åland som land och inte Finland i adressfältet för att exporten skall fungera.

Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

 

Drift & produktion:
Wikinggruppen
start
Nedan visas Google AdWords kod för konverteringsspårning för konverteringsåtgärden webkonvert. Om du vill börja spåra denna konvertering måste du kopiera och klistra in koden i källan på den sida som du vill spåra. Tips finns på https://support.google.com/adwords/answer/6331314?&hl=sv.